Tuesday, April 14, 2009

TUGASAN SUBJEK MULTIMEDIA DAKWAH

Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dikasihi sekalian...

Untuk pengetahuan semua, di bawah subjek Multimedia Dakwah (IDEU 3320), kami diminta untuk menyiapkan satu dokumentari ringkas yang dapat memberi mesej yang jelas kepada penonton. Sehubungan dengan itu, kami dari Discovery Production sepakat untuk membuat satu dokumentari yang bertajuk 'Hijab:Reveal The True Beauty' iaitu satu dokumentari yang bertemakan kepentingan menutup aurat di kalangan wanita.


Di bawah bimbingan dan tunjuk ajar pensyarah yang dikasihi Pn. Norrodzoh @ Nor Raudah Siren dan tutor kami yang disayangi Cik Juwairiah Hassan, akhirnya kami berjaya menyiapkan dokumentari tersebut yang bermula dengan menyediakan proposal terlebih dahulu diikuti dengan penggambaran, pengeditan dan sebagainya. Walaupun terpaksa melalui pelbagai masalah dan kepayahan sepanjang proses membuat dokumentari ini, namun kesemua halangan tersebut berjaya kami atasi kerana tanpa kepayahan maka tidak adalah kesenangan. Istilah putus asa tidak ada dalam kamus hidup kami kerana dengan adanya halangan-halangan tersebut, ianya lebih mematangkan kami dalam menghadapi hari-hari yang mendatang.


Tidak ketinggalan, tulang belakang di sebalik penerbitan video dokumentari ini ialah Nur Syazrin Nazee Mudeen, Aisyah Abdullah, Syahira Jabaruddin dan Siti Hasnita Saniran yang kesemuanya merupakan pelajar di Jabatan Dakwah dan Pembangunan Insan. Terima kasih untuk segalanya...semoga segala penat lelah kita akan diberkati Allah s.w.t.. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment